Η αναδιοργάνωση και το κλείσιμο Στρατοπέδων που έρχεται και η άλλη άποψη ενός Στρατηγού...
Μία ακόμη ανάρτηση στο facebook του Αντιστράτηγου ε.α. Λάμπρου Τζούμη μας τράβηξε την προσοχή .Ο Στρατηγός πήρε θέση στις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Αμυνας κ Δένδια για επικείμενη αναδιοργάνωση και κλείσιμο στρατοπέδων, που ηδη έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και αξίζει να παραθέσουμε .
Σχετικά με το θέμα της αναδιοργάνωσης και το κλείσιμο στρατοπέδων να επισημάνουμε τα εξής :
- Κατ΄ αρχάς σε ότι αφορά στη λήψη αποφάσεων σε πολιτικοστρατιωτικό επίπεδο στο ΥΠΕΘΑ, τις περισσότερες φορές η αναδιοργάνωση κινείται αποσπασματικά και σύμφωνα με τη γνωστή θυμοσοφία του Περικλή περί του «ενός ανδρός αρχή». Η ανακοίνωση από τον κ. ΥΕΘΑ ήταν λάθος επικοινωνιακά, τόσο για τον τρόπο όσο και για το χώρο που έγινε. Η αναδιοργάνωση αποτελεί μια εξαιρετικά μακρόπνοη διαδικασία, κατά την οποία οι εμπνευστές της, όταν πρέπει να ληφθεί μία απόφαση σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί ή με σκοπό την επίτευξή τους, θα πρέπει να έχουν εντοπίσει τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες, αλλά και τις απειλές που αντιμετωπίζει η χώρα. Επιπλέον θα πρέπει να έχουν λάβει υπόψη τους μια σειρά κρίσιμων παραγόντων, όπως: Την υφιστάμενη γεωπολιτική κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή μας, τις επιδιώξεις και το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Τουρκίας, τη φύση των νέων απειλών οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν τη χώρα μας (ασύμμετρες απειλές, υβριδικές απειλές, κυβερνοεπιθέσεις, κλπ), τον προσανατολισμό και το εκτιμώμενο κέντρο βάρους των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, την οικονομική κατάσταση της χώρας, τις υφιστάμενες δυνατότητες, τις συμμαχικές υποχρεώσεις της χώρας μας, κ.λπ. Αυτό θα είναι το γενικό πλαίσιο, επάνω στο οποίο θα κινηθεί μια επιτυχημένη αναδιοργάνωση.
- Είναι γεγονός όμως αναμφισβήτητο, ότι απαιτείται μια πλήρη και σε βάθος αλλαγή που να αντιμετωπίζει συγκεντρωτικά θέματα προσωπικού, οργάνωσης, επάνδρωσης, συγκρότησης, δομής διοικήσεως δυνάμεων, διακλαδικότητας, υποστήριξης διοικητικής μέριμνας, πάντα σε συνδυασμό με τις αναγκαίες μειώσεις στους προϋπολογισμούς των Γενικών Επιτελείων και την ανάπτυξη βιώσιμης εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.
- Οι επανειλημμένες προσπάθειες αναδιάρθρωσης που επιχειρήθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν ευοδώθηκαν λόγω πολιτικών, κομματικών, θρησκευτικών, τοπικών παρεμβάσεων, προσωπικών φιλοδοξιών, συντεχνιακής νοοτροπίας και αλλαγών στόχευσης κάθε φορά που υπήρχε κυβερνητική αλλαγή. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις των τελευταίων ετών δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η δομή δυνάμεων που επικυρώθηκε από την εκάστοτε κυβέρνηση.
- Το κλείσιμο ή σύμπτυξη μεγάλου αριθμού στρατοπέδων που αποδεδειγμένα δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στην επιχειρησιακή λειτουργία των ΕΔ. είναι θέμα προβληματισμού και εξέτασης, επί σειρά ετών. Μεγάλο μέρος των κτιριακών υποδομών στα ήδη υπάρχοντα στρατόπεδα έχουν κατασκευαστεί πρόχειρα τις περασμένες δεκαετίες, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν τις σημερινές ανάγκες, να δημιουργούν κινδύνους ασφαλείας για το προσωπικό και να αυξάνουν σημαντικά το κόστος συντήρησης και λειτουργίας αυτών.
- H μεγάλη διασπορά και η ελλιπής στελέχωση σε συνδυασμό με την ενασχόληση του προσωπικού με πλήθος άλλων δραστηριοτήτων, δρουν απαγορευτικά στην καθολική συμμετοχή για εκπαίδευση και καταπονούν το προσωπικό. Η συγκρότηση σύγχρονων πολυδύναμων στρατοπέδων θα συνέβαλε θετικά σε μια σειρά θεμάτων, όπως: Μείωση των λειτουργικών εξόδων, ενίσχυση του προσωπικού για οργάνωση και διεξαγωγή καλύτερης εκπαίδευσης, επαύξηση των χρόνων αντίδρασης και επιχειρησιακής ετοιμότητας, αποφυγή καταπόνησης για υλοποίηση αυξημένων αναγκών ασφαλείας, δημιουργία συνθηκών καλύτερης και ασφαλούς εργασίας. Θα ήταν το ιδανικό να υπάρχουν 1-2 πολυδύναμα στρατόπεδα ανά Σχηματισμό.
- Σε περιπτώσεις που στο παρελθόν επιχειρήθηκε μετακίνηση ή κλείσιμο μονάδων γίναμε μάρτυρες αποκλεισμού στρατοπέδων και το θέμα εντάχθηκε σε προεκλογικές εξαγγελίες τοπικών φορέων και κομματικών παραγόντων. Οι αντιδράσεις αυτές είναι το μεγάλο «αγκάθι» χρόνια τώρα στις προσπάθειες που επιχειρήθηκαν στο θέμα της αναδιοργάνωσης στον τομέα αυτό.
- Προσωπικά θεωρώ ότι και τώρα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις αυτές και δεν θα δούμε θεαματικές αλλαγές. Ο στόχος όμως πρέπει να είναι η δημιουργία ενός στρατού με υψηλή κινητικότητα, με επαρκή στελέχωση, με προσωπικό που διακρίνεται από υψηλό ηθικό, άρτια εκπαιδευμένο, με συστήματα διοικήσεως και ελέγχου σύγχρονης τεχνολογίας, με άριστη ικανότητα διακλαδικής συνεργασίας και απόλυτα ικανό για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων και της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας .
Ο Λάμπρος Τζούμης είναι αντιστράτηγος ε.α. Απόφοιτος της Σχολής Διοίκησης Επιτελών του Στρατού Ξηράς, της Ανωτάτης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου και της Σχολής Εθνικής Άμυνας. Υπηρέτησε στο ΓΕΣ και στο ΓΕΕΘΑ ως επιτελής και σε διευθυντικές θέσεις. Σε εθνικό επίπεδο, τμηματάρχης Συνδρομής στην Αντιμετώπιση Καταστροφών. Στο ΝΑΤΟ εθνικός αντιπρόσωπος της Ελλάδας στις επιτροπές Civil Emergency Planning και Senior Civil Emergency Planning Committee. Διοικητής του 286ου Τάγματος Πεζικού στη Λήμνο, του 38ου Συντάγματος Πεζικού στη Ρόδο της Ελληνικής Δύναμης Κοσσυφοπεδίου και της 88ης ΣΔΙ (Ταξιαρχίας Λήμνου). Υποδιοικητής της ΧVI Mηχανοκίνητης Mεραρχίας Πεζικού (Διδυμότειχο).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου