To Mετοχικά Ταμεία,ο Υπουργός ,ο Α/ΓΕΕΘΑ και η επιστολή φωτιά με αποκαλύψεις για το παρελθον το παρόν και το μέλλον τους ...

 


Στον ΠΟΛΙΤΗ ΟΠΛΙΤΗ έχουμε γράψει σειρά άρθρων  για τα μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων, ειδικα για την κατάσταση του Μετοχικού Ταμείου Στρατού που μέτοχοί του εκτός των Στρατιωτικών είναι και  οι Αστυνομικοί .Τον Φεβρουάριο είχαμε δημοσιεύσει άρθρο με τίτλο Έρχονται παρεμβάσεις στα Μετοχικά Ταμεία .Για πολύ μεγάλες ανησυχίες μίλησε ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας .Δείτε όλες τις εξελίξεις .... σχετικά με ομιλία του ΥΕΘΑ στην Βουλή και τις ανησυχίες του για την κατάσταση στα Μετοχικά Ταμεία και μιλώντας για αναγκαίες παρεμβάσεις .Να αναφέρουμε επίσης  ότι εδώ και 2 χρόνια έχουν σταματήσει οι προκαταβολές των εφάπαξ βοηθημάτων στον Στρατό Ξηράς, ενώ υπάρχουν και καθυστερήσεις στην χορήγηση των εφάπαξ που έχει ξεπεράσει τους 8 μήνες , γεγονότα που έχουν μεγαλώσει την ανησυχία ειδικά για το ΜΤΣ, το οποίο δίνει και λιγότερο μέρισμα στους μετόχους του σε σχέση με το Μετοχικά Ταμεία Αεροπορίας και Ναυτικού .

Μία επιστολή μας τράβηξε την προσοχή της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών(ΠΟΕΣ).Η επιστολή αναφέρεται στο παρελθόν το παρόν και το μέλλον των Μετοχικών Ταμείων και σε πρόσφατες δηλώσεις τόσο του Υπουργού Άμυνας  αλλά και του Α/ΓΕΕΘΑ για το θέμα που απασχολεί έντονα το σύνολο των Στρατιωτικών .Ιδιαίτερη μνεία υπάρχει και σε αποκαλύψεις για  αναλογιστικές μελέτες  αλλά και για συσκέψεις στο Υπουργείο Άμυνας που έχουν γίνει για τα μετοχικά ταμεία και ζητά να λάβουν οι ίδιοι γνώση της τελευταίας αναλογιστικής μελέτης  του 2023. Αξίζει να διαβάσουμε και την αναφορά στο ΜΤΣ της παρουσίας και των Αστυνομικών μετόχων του ,ειδικά τον πίνακα με την αναλογία μετόχων και μερισματούχων που προέρχονται απο την ΕΛΛ. ΑΣ . και τα προβλήματα που αναφέρουν .Τέλος τα συμπεράσματα αλλά και τα ερωτήματα που αναφέρουν ,ας ελπίσουμε να τύχουν ιδιαίτερης μελέτης απο την Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία  που καλείτε άμεσα να πάρει τις σωστές και δίκαιες αποφάσεις ...

Ας διαβάσουμε όμως τι γράφουν  στην επιστολή φωτιά με τις αποκαλύψεις για το θέμα που όπως προαναφέραμε απασχολεί έντονα το σύνολο των Στρατιωτικών των 3 κλάδων ...

 

ΘΕΜΑ:   Μετοχικά Ταμεία ΕΔ (Αναλογιστικές Μελέτες)

ΣΧΕΤ. :   α.   Αναλογιστική μελέτη Μαρτίου 2010 εταιρειών Delloite και Hewitt

              β.   Απάντηση Φ. 900α/8779/12152/8-9-2011/ΥΕΘΑ

              γ.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 340/2023 έγγραφό μας

              δ.  Υπ’ αριθμ. πρωτ. 849/2023 έγγραφό μας

              ε.    Υπ’ αριθμ. πρωτ. 1530/2023 έγγραφό μας

              στ. Υπ’ αριθμ. πρωτ. 393/2024 έγγραφό μας

              ζ.    Υπ’ αριθμ. πρωτ. 538/2024 έγγραφό μας

              η.   Φ. 900α/4269/19375/24-5-2024/ΥΠΕΘΑ

              Κύριε Υπουργέ.

      Με την ψήφιση του ν.5110/2024 (Α΄ 75) φάνηκε ξεκάθαρα ότι ο προγραμματισμός των «Οδικών Χαρτών» του ΥΠΕΘΑ προχωράει βήμα-βήμα, έστω με κάποιες χρονικές παρεκκλίσεις αλλά και υπαναχωρήσεις που οφείλονται κατά βάση στις αποκαλύψεις και τον σχολιασμό της Ομοσπονδία μας, η οποία είναι ο μόνος θεσμικός φορέας που προασπίζεται διαρκώς, σθεναρά και με έργα τα συμφέροντα των στρατιωτικών [ενδεικτικά, σχετικά (γ) έως (ζ)].

      Αν και έχουν μεσολαβήσει τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών, όπου μεταξύ άλλων είμαστε βέβαιοι ότι αποτυπώθηκε με διάφορους τρόπους και η δυσαρέσκεια των (ε.ε. και ε.α.) στρατιωτικών απέναντι στην επικείμενη απώλεια της περιουσίας τους, πρόσφατες τοποθετήσεις, ιδίως του κ. Πρωθυπουργού, σύμφωνα με τις οποίες «ελήφθη μήνυμα για περισσότερες μεταρρυθμίσεις», έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία και αναβρασμό, κάτι που διαπιστώνουμε από την αυξανόμενη επικοινωνία στελεχών μαζί μας. Ακολούθως θα αναπτύξουμε περαιτέρω το πρόβλημα ως προς όσα κυοφορούνται έναντι των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ.

ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

      Εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο σχεδιασμός που βρίσκεται σε εξέλιξη δεν πρόκειται να σταματήσει, ιδίως από την στιγμή που, όπως έχει αποκαλυφθεί από ΜΜΕ, υφίσταται η υποχρέωση λήψης νέων δημοσιονομικών μέτρων στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως έχουμε ήδη σχολιάσει, υφίσταται η ανάγκη εξεύρεσης πόρων εκ των έσω, που να διασφαλίζουν ουσιαστικά μια κάποιου είδους αυτοχρηματοδότηση, με απώτερο σκοπό, όχι την επίλυση, αλλά τη μεταβίβαση του υφιστάμενου προβλήματος στο εγγύς μέλλον. Υπό αυτή την οπτική γωνία θεωρούμε ότι τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ δεν θα βγουν από το «στόχαστρο», στο πλαίσιο του οποίου αναμένουμε να παρουσιαστεί προσεχώς και επίσημα η αναγκαιότητα γενικής εξυγίανσης (ενοποίηση) με κύριο όχημα τις πολυετείς παθογένειες του ΜΤΣ. Όπως θα παραθέσουμε και ακολούθως, ήδη δείχνει να έχει ξεκινήσει η «καλλιέργεια του αναγκαίου κλίματος».

      Το τελευταίο διάστημα έχουν προστεθεί δύο γεγονότα που έχουν εντείνει τις ανησυχίες μας:

              α.   Την 17/5/24 ο Α/ΓΕΕΘΑ κατά τη συζήτηση με τους φορείς, στο πλαίσιο ψήφισης του ν.5110.2024, είπε επί λέξει τα εξής (οι έντονες επισημάνσεις δικές μας): «Εκείνο που ήθελα να πω σε σχέση με το κομμάτι που τέθηκε για το κομμάτι του ΕΛΟΑΣ και γενικότερα, εμείς σε όλο το σχεδιασμό και το εξοπλιστικό πρόγραμμα το οποίο προτίθεται η κυβέρνηση και υλοποιεί μετά από τις απαιτήσεις και την επαναπροτεραιοποίηση που γίνεται από το ΓΕΕΘΑ, έχει σκοπό να βοηθήσει τα ταμεία. Αυτό θα πρέπει να το καταλάβουνε γιατί κι εμείς σε λίγο χρονικό διάστημα θα είμαστε στη θέση σας. Άρα λοιπόν το ΓΕΕΘΑ και όλη η Ιεραρχία συντείνει στο να βοηθήσει τα Ταμεία να έχουν μία αναπτυξιακή προοπτική, άρα λοιπόν κάνουμε ένα σχεδιασμό. Δυστυχώς, το λέω με πλήρη σεβασμό στο έργο σας, δεν θα πρέπει να παρακολουθείτε τις εξελίξεις. Θα πρέπει να σχεδιάζετε. Και αυτό το κομμάτι, στο σχεδιασμό, θα πρέπει να ξέρετε ότι είναι κάποιοι μέσα στον ενεργό πυρήνα των Ενόπλων Δυνάμεων που φροντίζουνε για τη βιωσιμότητα των Ταμείων. Και αν δείτε τις αναπτυξιακές μελέτες,  αυτές δεν είναι καθόλου καλές, διότι μέχρι τώρα, το να φωτίζουμε μία πλευρά του λόφου δεν είναι καθόλου καλά, πρέπει να το δούμε 360. Άρα λοιπόν να ξέρετε ότι σε αυτή την περίπτωση είμαστε σε αυτή την κατεύθυνση για να βοηθήσουμε στη βιωσιμότητα των Ταμείων.» (1:26:13 έως 1:27:37)

              β.   Με την (η) σχετική απάντησής σας στο πλαίσιο ερωτήματος κοινοβουλευτικού ελέγχου που αφορούσε τη φερόμενη διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σε τρίτους, απαντήσατε ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση αναλογιστικών μελετών για τα Μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων, τους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων και τους Ειδικούς Λογαριασμούς Αλληλοβοήθειας, Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, στην κατεύθυνση διασφάλισης της βιωσιμότητας και ανταποδοτικότητάς τους».

Ο συνδυασμός των ανωτέρω τοποθετήσεων, μας έχει προκαλέσει πάρα πολύ μεγάλη έκπληξη και ακόμα μεγαλύτερη και εύλογη ανησυχία. Κατ’ αρχάς, ο Α/ΓΕΕΘΑ έκανε δημόσια λόγο για «καθόλου καλές αναπτυξιακές μελέτες» (εννοώντας προφανώς τις αναλογιστικές), σε πληθυντικό αριθμό. Προς αποφυγή παρερμηνειών, ακολούθησε ο, επίσης, πληθυντικός αριθμός για τα Ταμεία. Συνεπώς δεν αφέθηκε κανένα περιθώριο για να αμφισβητηθεί το γεγονός ότι εννοούσε πως, όλα τα Μετοχικά Ταμεία των ΕΔ έχουν σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας που επιβεβαιώνεται από αναλογιστικές μελέτες.

Ενώ, λοιπόν, μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι το πρόβλημα περιορίζεται στο ΜΤΣ, πρόσφατα πληροφορηθήκαμε επίσημα ότι το πρόβλημα είναι γενικό. Άραγε μπορεί όντως να είναι έτσι τα πράγματα; Για την οικονομία της «συζήτησης» θα δεχθούμε ότι ο Α/ΓΕΕΘΑ έλαβε γνώση των εν λόγω αναλογιστικών μελετών όλων των Μετοχικών Ταμείων (οι οποίες λογικά είναι πρόσφατες), αν και παραμένει άγνωστο με ποια αρμοδιότητα και υπό ποιο θεσμικό πλαίσιο συνέβη αυτό. Εσείς, ωστόσο, ανακοινώσατε ότι βρίσκονται υπό εκπόνηση νέες. Νέα ερωτήματα που προκύπτει είναι και το εξής:

  • Τι ακριβώς συμβαίνει και δεν σας καλύπτουν οι υφιστάμενες μελέτες που έχει στα χέρια του ο Α/ΓΕΕΘΑ;
  • Είναι δυνατόν, όταν τα ΜΤ Ναυτικού και Αεροπορίας ανθοφορούν, «κάτι να συνέβη» και ξαφνικά να περιήλθαν σε καθεστώς κρίσης;
  • Ποιος είναι ο λόγος για εκπόνηση νέων αναλογιστικών μελετών σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και γιατί δεν δημοσιοποιήθηκαν;
  • Οι μελέτες εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του άρθρου 39 του ν.5018/2023 (Α΄ 25) ή στο πλαίσιο των θεσμικών υποχρεώσεων των ΜΤ;
  • Μήπως η εκπόνηση σχετίζεται με τον σχεδιασμό των «Οδικών Χαρτών» που προέβλεπαν εκπόνηση σχετικών μελετών μεσούσης της χρονιάς;

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ

Υπενθυμίζουμε τα συμπεράσματα στα οποία κατέληγε η (α) σχετική μελέτη που αποτελούσε αναθεώρηση αυτής του 2006 και τα προβλήματα της οποίας έχουν μεταφερθεί και σε επίσημη απάντηση από τον τότε αναπληρωτή ΥΕΘΑ [(β) σχετικό]: «3.2 […] Το κατά πόσο είναι σκόπιμο να παραμείνουν στα ΜΤ ή να αποσπαστούν από αυτά εντασσόμενοι στα ήδη υπάρχοντα ταμεία των αντίστοιχων χώρων (αστυνομίας και λιμενικού), είναι κάτι που πρέπει να αποφασίσουν τα ίδια τα ενδιαφερόμενα μέρη και κύρια το ΥΠΕΘΑ το οποίο εποπτεύει αυτούς τους φορείς. Πάντως, αν πρόκειται να παραμείνουν, θα πρέπει οπωσδήποτε να ευρεθούν πόροι που αναλογούν σε αυτές τις κατηγορίες και οι οποίοι σήμερα δεν καταβάλλονται από κανένα. […] Ως προς το θέμα των ασφαλισμένων προτείνουμε: Την αποχώρηση των αστυνομικών και των λιμενικών από ΜΤΣ και ΜΤΝ αντίστοιχα, ή εναλλακτικά, αν αυτό δεν είναι επιθυμητό: Την παραμονή των παραπάνω κατηγοριών στα ΜΤ των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά παράλληλα τον σχεδιασμό προγράμματος χρηματοδότησης, από τα υπουργεία στα οποία υπάγονται οι αστυνομικοί και οι λιμενικοί, το οποίο θα πρέπει να καλύπτει: (α) την συνέχιση της συμμετοχής τους και (β) την έκτακτη αναδρομική χρηματοδότηση των ΜΤ για απώλειες εσόδων που οφείλονται στην μη συμμετοχή των παραπάνω υπουργείων στην χρηματοδότηση των υπαλλήλων τους. […]

4.1 […]  Όπως αναφέραμε στα προηγούμενα, τα ΜΤΣ και ΜΤΝ έχουν ήδη υποστεί πολύ σημαντική οικονομική ζημιά από την μη καταβολή εργοδοτικής εισφοράς ή εργοδοτικής συμμετοχής από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος όλα αυτά τα χρόνια που οι κατηγορίες αυτές συμμετέχουν στα παραπάνω Μετοχικά Ταμεία. […] Ενδεικτικά και με ένα πρόχειρο υπολογισμό η ζημιά αυτή θα πρέπει να φθάνει τα 700 εκατομμύρια ευρώ τουλάχιστον μόνο για το ΜΤΣ. Η ζημιά αυτή υπολογίζεται ως το συσσωρευμένο ποσό (μαζί με τόκους) της διαφοράς μεταξύ των εσόδων του ΜΤΣ τα οποία προήλθαν  από τις προσωπικές εισφορές των αστυνομικών και των παροχών που καταβλήθηκαν για αυτούς, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής τους στο ΜΤΣ για πολλές δεκαετίες. Αν οι αστυνομικοί δεν μετείχαν καθόλου στο ΜΤΣ, τότε το παραπάνω ποσό θα περιλαμβανόταν σήμερα στην περιουσία του ΜΤΣ και η αναλογιστική του ισορροπία θα ήταν βελτιωμένη. Προφανώς, αν οι αστυνομικοί είχαν δημιουργήσει εξαρχής το δικό τους ΜΤ με τις ίδιες εισφορές που καταβάλουν στο ΜΤΣ και τις παροχές που λαμβάνουν από το ΜΤΣ, τότε το δικό τους ΜΤ θα είχε πτωχεύσει προ πολλού. […]

4.2 […] Για τους παραπάνω λόγους, τους οποίους θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικούς, θα πρέπει το συντομότερο δυνατό να διαχωριστούν, από ασφαλιστικής πλευράς, οι αστυνομικοί από τους στρατιωτικούς. Άλλωστε, όπως ήδη αναφέραμε δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που να συνηγορεί υπέρ της συμβίωσης των δύο αυτών κατηγοριών στον ίδιο ασφαλιστικό φορέα. Ως ένα σημαντικό βαθμό τα ίδια ισχύουν και για την περίπτωση των λιμενικών που φιλοξενούνται στο ΜΤΝ.»

      Καθ’ όλα τα έτη έχουν εκπονηθεί κι άλλες αναλογιστικές μελέτες. Ενδεικτικά αυτή του 2018 (μελέτη βιωσιμότητας του ΜΤΣ) της εταιρίας Sany Consulting κατέληγε μεταξύ άλλων και στα εξής: «[…] Επίσης στην παρούσα μελέτη παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του Ταμείου επιμερισμένα ανάλογα με την προέλευση των μετόχων (ΕΛΑΣ-Στρατός). Οι δύο κατηγορίες παρουσιάζουν μεγάλη ανομοιογένεια στα αποτελέσματά τους, καθώς η κατηγορία των μετόχων που προέρχονται από την ΕΛΑΣ παρουσιάζει έλλειμμα 226 εκ. ευρώ, ενώ η κατηγορία Στρατού πλεόνασμα 251 εκ. ευρώ. Η σημαντική αυτή ανομοιογένεια οφείλεται κυρίως στην καταβολή εισφορών από το Στρατό επί των δαπανών του γενικού επιτελείου στρατού που ανέρχονται περίπου σε 15 εκ. ετησίως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε περίπτωση κατάργησης της παραπάνω εισφοράς το Ταμείο θα παρουσίαζε αναλογιστικό έλλειμα 460 εκ. ευρώ. Δευτερευόντως, η παραπάνω ανομοιογένεια οφείλεται στην σχέση μετόχων/μερισματούχων που ισχύει για τις δύο κατηγορίες ασφαλισμένων. Συγκεκριμένα στην ΕΛΑΣ σε κάθε μερισματούχο αντιστοιχούν 0,9 μέτοχοι, ενώ στον Στρατό αντιστοιχούν 1,72 μέτοχοι. […]».

      Αντίστοιχα, πρόσφατη αναλογιστική μελέτη (2023) εταιρίας Prudential, περιέργως, ενώ αναγνωρίζει την ύπαρξη του προβλήματος, εντούτοις δεν υπεισέρχεται στην ουσία του, δηλαδή στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που το δημιούργησαν, σε αντίθεση με τις ιδιαίτερα λεπτομερείς παλαιότερες αναλογιστικές μελέτες. Ακολούθως, προβαίνει σε προτάσεις που δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, αλλά το υιοθετούν οριστικά (μείωση μερίσματος, αναπροσαρμογή αποπληρωμών προς ΥΠΟΙΚ ή χρηματοδότηση). Διερωτόμαστε: μήπως, άραγε, αυτή είναι μια από τις «καθόλου καλές αναπτυξιακές μελέτες»; Μήπως δε, εξυπηρετεί την ενοποίηση η γενίκευση; Εντούτοις, η εν λόγω μελέτη εμπεριέχει μια πολύ σημαντική παραδοχή: το ΜΤΣ έχει υποστεί ετήσια απώλεια εσόδων κατά 22,6 εκ. ευρώ ως απόρροια της εφαρμογής των δυσμενών διατάξεων του νόμου μέριμνας, 5018/2023!

      Εντούτοις, είναι, άραγε, τωρινό φαινόμενο η διαιώνιση του προβλήματος; Δεν θα απαντήσουμε εμείς σε αυτό το ερώτημα: το 2012, προφανώς μετά το θόρυβο που προκάλεσε η (α) σχετική και σε κάθε περίπτωση με αφορμή τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζε το ΜΤΣ και ήταν ήδη γνωστά, καθώς και (προφανώς) σε σχέση με τη γενικότερη δημοσιονομική κατάσταση, έλαβε χώρα σύσκεψη υπό τη ΓΔΟΣΥ αναφορικά με τα ΜΤ των ΕΔ. Το πρακτικό της συσκέψεως έχει ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον, αφού μεταξύ άλλων εξεταζόταν:

  • Η τρέχουσα κατάσταση κάθε ΜΤ και ειδικού λογαριασμού.
  • Οι θέσεις και προτάσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων και ενδιαφερόμενων.
  • Το ζήτημα της ενοποίησης των Μετοχικών Ταμείων ως «Η λύση» και μάλιστα υπό καθεστώς που θα μετέτρεπε έμμεσα τη μετοχική σχέση σε επικουρική, ακριβώς όπως έχουμε σχολιάσει ότι επιχειρείται.
  • Το ενδεχόμενο χρηματοδότησης του ΜΤΣ μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 με ποσόν ύψους 183.332.700,00 € (σε μια εποχή που γίνονταν περικοπές λόγω της χρεωκοπίας που είχε επέλθει), ενώ σε άλλο σημείο γίνεται λόγος για δανεισμό 150.000.000,00 €.
  • Η επιπλέον χρηματοδότηση του ΜΤΣ μέσω διαφόρων πόρων.
  • Η τροποποίηση διαφόρων διατάξεων στο κανονιστικό και θεσμικό πλαίσιο που αφορούσαν το ΜΤΣ. Να επισημάνουμε ότι στις απόψεις ΜΤΣ υποτυπώνεται και η παραδοχή (έτους 2012) ότι «το υπάρχον σύστημα δεν είναι βιώσιμο».

      Σε αυτό το σημείο αξίζει να παραθέσουμε ένα πολύ ενδιαφέρον απόσπασμα: «Το ΜΤΣ έχει μετόχους και μερισματούχους και όχι Αστυνομικούς και Στρατιωτικούς ή παλιούς και νέους ασφαλισμένους. Οι κοινωνικοί πόροι του ΜΤΣ είναι πόροι του Ταμείου και κατά συνέπεια των μετοχομερισματούχων του και όχι πόροι ενός εκάστου Φορέα (Ελληνικής Αστυνομίας ή Στρατού Ξηράς), του οποίου οι εργαζόμενοι υπάγονται σ’ αυτό. Κατά την ίδια συλλογιστική κρίνεται προς την σωστή κατεύθυνση η άποψη για ενοποίηση του κοινωνικού πόρου συνολικά στο ΥΠΕΘΑ και η αναδιανομή του με απόδοση στα ΜΤΣ, ΜΤΝ και ΜΤΑ αναλογικά κατά την αριθμητική δύναμη των μετοχομερισματούχων (ασφαλισμένων) εκάστου ταμείου.»

Άραγε ποιος και πότε μπορεί να έχει εκφράσει αυτή την απαράδεκτη και ισοπεδωτική τοποθέτηση, η οποία αποφεύγει να αναγνωρίσει το ύψος και το εύρος της συμμετοχής, αλλά περιορίζεται στο πλήθος των δικαιούχων και μάλιστα άνευ όρων και προϋποθέσεων;

      Το ανωτέρω απόσπασμα προέρχεται από τις θέσεις που κατέθεσε ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας στη σύσκεψη για το θέμα. Προκειμένου δε, να γίνει κατανοητή αυτή η πολύ περίεργη τοποθέτηση ότι το ΜΤΣ δήθεν έχει απλώς μερισματούχους και μετόχους και τίποτε περισσότερο, για την Ιστορία, θα καταγράψουμε τις μεταβολές και αναλογίες ανάμεσα σε μερισματούχους και μετόχους όπως προκύπτει από τις αναλογιστικές μελέτες κατά την «επίμαχη» δεκαετία που συνέπεσε με την οικονομική κατάρρευση:

 

 

2012

2017

2022

Μέτοχοι ΣΞ

47.014

44.201

46.098

Μερισματούχοι ΣΞ

23.035

25.697

24.545

Αναλογία Μετόχων/Μερισματούχων ΣΞ

2,04 προς 1

1,72 προς 1

1,87:1

Μέτοχοι ΕΛ.ΑΣ.

37.500

35.540

36.144

Μερισματούχοι ΕΛ.ΑΣ.

39.686

38.961

37.259

Αναλογία Μετόχων/Μερισματούχων ΕΛ.ΑΣ.

0,95 προς 1

0,9 προς 1

0,97:1

Αναλογία Μετόχων/Μερισματούχων (Σύνολο ΜΤΣ)

1,35 προς 1

1,23 προς 1

1,33 προς 1

      Εντούτοις, οι παραπάνω αριθμοί στο σύνολό τους αποκρύπτουν το σοβαρότερο, ποιοτικό στοιχείο, στο οποίο εμμένουν μετ’ επιτάσεως όλες οι γνωστές αναλογιστικές μελέτες βιωσιμότητας: οι μέτοχοι του ΣΞ δεν συνεισφέρουν το ίδιο με τους μετόχους της ΕΛΑΣ, εξ ου και η διαπίστωση ότι «αν οι αστυνομικοί είχαν δημιουργήσει εξαρχής το δικό τους ΜΤ με τις ίδιες εισφορές που καταβάλουν στο ΜΤΣ και τις παροχές που λαμβάνουν από το ΜΤΣ, τότε το δικό τους ΜΤ θα είχε πτωχεύσει προ πολλού».

      Μήπως αυτός είναι ο πραγματικός λόγος του ευτελούς αφηγήματος περί δήθεν ισότητας και κοινοκτημοσύνης; Μήπως γι’αυτό επιδιώκεται να φανεί ως δήθεν κεκτημένη μια «σχέση» ιδιότυπη, που θεμελιώνεται μέσα από αόριστες παραδοχές και συγκεκριμένες απαιτήσεις ότι, ενώ δεν συνεισφέρουν όλοι το ίδιο, το ΜΤΣ οφείλει να συνεχίσει να αντιμετωπίζει με ίσα δικαιώματα τους πάντες, διότι τα χρήματα (εισφορές και χρηματοδοτήσεις) ανήκουν γενικώς και αορίστως στους «μετοχομερισματούχους», δηλαδή σε όλους;

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ   ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΠΟΕΣ ΕΔΩ 

Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Μισθοδοσία Μηνός Δεκεμβρίου .Πληρωμές Εκτός Εδρας -Αποζημιώσεις Ασκήσεων .Δειτε τις ημερομηνίες πληρωμής

Συγνώμη κύριε Υπολοχαγέ, συγνώμη κύριε Λοχία … Ενα άρθρο που κάνει θραύση στο διαδίκτυο

Η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών σε ένα εξαιρετικό βίντεο που πρέπει να δουν ειδικά οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών 2024...

Έρχεται επιτέλους αναβάθμιση των Σχολών Υπαξιωματικών .Δείτε τις εξελίξεις ....